Hatfázisú motorral újít a Toyota
A Toyota többfázisú motorjai (vagy többfázisú égéstechnológiái) a hatékonyság és teljesítmény fokozására tervezett fejlett motorok, amelyek képesek alkalmazkodni a különböző üzemmódokhoz az optimális működés érdekében.
Ezek a motorok többféle üzemanyag-beviteli és égési stratégiát kombinálnak, lehetővé téve, hogy a motor a terhelés és a vezetési körülmények függvényében válthasson az üzemmódok között.
Alacsony terhelés mellett a motor a hatékonyságot helyezi előtérbe, csökkentve az üzemanyag-fogyasztást, míg nagyobb terhelésnél nagyobb teljesítmény leadására képes, anélkül hogy jelentősen növelné az emissziót. A többfázisú rendszer rugalmassága hozzájárul a Toyota motorok megbízhatóságához és üzemanyag-takarékosságához, miközben csökkenti a károsanyag-kibocsátást és a környezetterhelést.
A többfázisú gépek potenciális előnyei a háromfázisú gépekhez képest a következők: csökkentett nyomatékpulzáció, az egyenáramú összekötő áram kisebb harmonikus tartalma, jobb állórész-mágneses erő (MMF) hullámforma, jobb hatásfok és kisebb fázisonkénti névleges áram. Ezenkívül a megbízhatóság is jelentősen javul, mivel a gép akkor is képes tovább működni, ha egy vagy több fázis kiesik.
A multifázisú motorok előnye a háromfázisú gépekkel szemben a csökkentett nyomatékpulzáció, az egyenáramú kapcsolóáram csökkentett #harmonikus tartalma, jobb állórész-mágneses erő (MMF) hullámforma, jobb hatásfok és csökkentett fázisonkénti névleges áram. Ezenkívül a #megbízhatóság is jelentősen javul, mivel a gép akkor is képes tovább működni, ha egy vagy (bizonyos esetekben) több fázis kiesik.
A többfázisú motorok fő képviselője a hatfázisú motor, amely az utóbbi években egyre népszerűbbé vált. Az ilyen motorok fő hátránya ugyanakkor a modellezés és a vezérlés nehézsége.